De werkwijze van elk traject is anders

In mijn visie op coaching is er geen eenduidige werkwijze te benoemen. Elk kind, jongere of ouder is anders, dus elke werkwijze is ook anders. Ik gebruik geen vaststaande methodes, maar ga samen met de cliënt op zoek naar een traject ‘op maat’.

Kinderen 8-12

Kinderen in ontwikkeling maken van alles mee. Meestal gaat dat allemaal best lekker, maar soms zijn er dingen die niet fijn zijn en waar je last van hebt.

Jongeren 12-18

Ben je 12 jaar of ouder, dan kan het zijn dat de dingen die tot nu toe in je leven logisch en normaal waren, opeens aan het veranderen zijn.

Ouders

Als ouder(s) kan het prettig zijn om te praten over je ouderschap. Alleen of samen met je partner bekijken we de kwaliteiten en valkuilen van jou, als ouder.

Enkele zaken staan vast, de werkwijze niet

Een traject start altijd met een intake-gesprek. In dit gesprek bespreken we de hulpvraag en de wensen van ouders, kind, jongere of leerkracht.

Een basistraject bestaat uit 5 sessies, met aansluitend een evaluatie-gesprek. Het basistraject kan al voldoende zijn om zélf verder te kunnen. Het is uiteraard mogelijk om de coaching te verlengen. Ik maak dan een inschatting hoeveel sessies er nog nodig zullen zijn.

Marjanne Roodenburg - Kindercoach - werkwijze - Kaartjes

Een coach kan uitkomst bieden!

Als je er zelf of gezamenlijk als gezin niet uitkomt kan een kindercoach jullie waarschijnlijk helpen. Door te kijken waardoor een probleem is ontstaan kan een coach helpen om de juiste oplossing te vinden. En jullie ondersteunen om hiermee aan de slag te gaan. Coaching is maatwerk er zijn dus geen vaste methodes en oplossingen.